Choď na obsah Choď na menu
 


Je jeseň......pomaly sa už blížime aj k zime a určite už každý počul...o chrípkach a podobných nákazach......nechcete ich???,...tak v tomm prípade.....si pozorne prečítajte tieto tipy .....a možno práve ty  predídeš nákaze....ktoráá si fakt vyberá každého:D:D:D....

10 tipov ako neprechladnúť!

Poriadne sa ochladilo, čo je neklamný znak toho, že jeseň nadobro vytlačila leto, a teda prichádzajú aj veľmi známe a doslova neznášané virózy, ktoré nás buď poriadne usmoklia, alebo nás dokonca zložia do postele. Ak sa im chcete vyhnúť, ponúkame vám desať tipov, ako na to!

 

1. Primerane teplé oblečenie - základ všetkého: Naozaj je nevyhnutným základom byť vhodne teplo oblečená, obzvlášť si treba dávať pozor na nohy a kríže. Samozrejme, po príchode do vyhriateho prostredia sa treba zobliecť, aby sa telo nespotilo.

2. Pozor na prievan: Práve spotené telo v prípade prievanu môže dostať nebezpečnú facku, ktorá nám v tom momente príde ako príjemné ochladenie, no už o niekoľko dní môže mať nepríjemné následky. 

3. Pozor na premočené nohy: tento problém je najčastejším spúšťačom knokautového úderu chrípky. Preto pamätajte - nohy vždy v suchu! Ak ste náhodou už premokli, čo najskôr si dajte horúcu kúpeľ a dobre sa po nej zababušte.

4. Dodržujte stravovací a pitný režim: Správne stravovanie, čiže raňajky, desiata, obed, olovrant a večera, k tomu pitný režim s obsahom minimálne dvoch litrov tekutín - aj to je spôsob, ako telu dodať všetko potrebné, čím sa môže samo brániť pred škodlivinami.

5. Zelovoc: Asi netreba prizvukovať, akou podstatnou položkou vášho stravovania by zelenina a ovocie mali byť.

6. Vitamíny: Ak máte problém s tým, že vám zelenina a ovocie jednoducho "neberie", kúpte si v lekárni aspoň vitamíny a tie pravidelne užívajte podľa návodu.

7. Pohyb: To, že je tu jeseň neznamená, že netreba cvičiť alebo skončila sezóna cvičenia. Cvičiť treba každý deň, menej športovo zdatné by tak mali robiť vo vyhriatom byte, vytrénovanejšie si cvičenie môžu dopriať aj vonku. Nezabúdajte - dvadsať minút denne "do tela" pomôže nielen vášmu zovňajšku, ale aj zdraviu.

8. Únava: Ak ste naozaj unavená, doprajte si odpočinok a telo ďalšou námahou viac nevysilujte. Mohlo by sa vám to vypomstiť. Rozlišujte však, čo je únava a čo nechuť z počasia.

9. Depresia a zlá nálada: Áno, je pravda, že proti tomuto stavu sa na jeseň, kedy je z počasia celá spoločnosť doslova frustrovaná, bojuje veľmi zle, ale je to azda to najdôležitejšie v základe vášho zdravia. Dobrá nálada, duševná vyrovnanosť a optimistický pohľad na svet, je imunitným systémom sám o sebe. Preto nezabudnite: čím viac podliehate zlej nálade, tým ste pre chrípku a vôbec všetky ochorenia, ľahším terčom!

10. Dúšok niečoho dobrého: Na záver už len jedna rada starých materí, ktorá funguje už postáročia. Taký "frťan" dobrého alkoholu alebo dve deci červeného či bieleho vína vášmu zdraviu pomôžu ostať nenalomeným.

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.